Natal, Praia da Pipa en Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Natal, Praia da Pipa en Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Natal, Praia da Pipa en Salvador

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

16 November 2012 | Brazilië, Salvador

Fortaleza ligt al weer ver achter ons.
We beginnen steeds meer in de reizigers-modes te komen en schrijven dus wat minder consequent, maar zo hoef je niet zo vaak een verhaal te lezen ;)

We zijn vanuit Fortaleza naar Natal afgereisd. Een grote stad, met een groot winkelcentrum (shopping), waar we ´s avonds vaak te vinden waren omdat met de feestdagen alle restaurantjes dicht waren. In deze shopping ook naar de nieuwe James Bond film gegaan, even net als thuis.
We hebben het grote fort van Natal bezocht en zijn lange wandelingen langs het strand gaan maken. We hebben de mooiste braziliaanse pop ooit gevonden en natuurlijk gekocht en opgestuurd (hopelijk komt hij goed aan).

We hebben vanuit Natal een dag tripje gedaan naar Pirangi do Norte. Op de heenweg werd onze bus van de weg gehaald door de millitaire politie. Cecko en alle andere mannen moesten de bus uit en met de handen tegen de bus. Vervolgens werden ze allemaal grondig gefouilleerd. Erg indrukwekkend. Maar toen alles goed bleek te zijn hebben we maar lekker de tourist uitgehangen en hebben we mooie plaatjes geschoten van alle gewappende mannen :).
In Pirangi hebben we ´s werelds grootste cashewnotenboom bezocht, 700m2 groot. We hebben onder de boom doorgelopen en van een uitzichtpunt de boom kunnen fotograferen. Het is echt alsof een heel huizenblok weg is gevaagd en er één grote boom voor in de plaats is gekomen.

Foto´s: http://s1275.beta.photobucket.com/user/ceckoenilse/library/Brazil%20-%20Natal

Hierna zijn we weer verder gereisd, van Natal naar Praia da Pipa. Er was ons een Hostel aangeraden, waar we wel even voor moesten lopen maar het was de moeite waard: eigen kamer met badkamer, keuken buiten, bar met goedkope caipirinha´s en een zwembad!
We hebben rustdagen en doe dagen afgewisseld. We zijn een dag wezen quad-rijden om daarna een touwbrug-parcour af te leggen wat eindigde met een tokkelbaan van 300m. Dit was beiden echt geweldig!! Quad rijden was echt stoer, lekker hard crossen door een woestijnachtig stuk braakland.
Een andere doedag was kanoën met twee gidsen, een argentijns ouder stel en twee gillende braziliaanse dames die niet konden zwemmen :). Het argentijnse stel was iet wat zwaar voor hun boot, dus hing meneer achterin met zijn billen in het water. Prachtdag! We zijn door mangrove gegaan en over een meer dat nu bij de zee hoort...
Verder zijn we ook nog een dag naar een ecologisch park geweest. Het park zelf was niet heel indrukwekkend, maar het uitzicht vanaf de rotsen op de verschillende baaien was wel fantastisch. We konden zelfs vanaf grote hoogte schildpadden zien zwemmen :D.

Rustdagen was naar dolfijnen kijken vanuit de Baia dos Golfinhos (baai van de dolfijnen), frietjes eten met uitzicht op zee, lekker samen gekookt en bij het zwembad gehangen.

Pipa was zelfs zo tof dat we er gewoon wat extra dagen zijn gebleven. Het enige "nadeel" was dat er wel erg veel Nederlanders rondliepen. Zo kan een mens toch niet een beetje normaal roddelen over iedereen ;). Wel fijn om weer eens flink Nederlands te praten met iedereen en we hebben in Pipa dan ook een hoop leuke contacten opgedaan.

Foto´s: http://s1275.beta.photobucket.com/user/ceckoenilse/library/Brazil%20-%20Pipa

Na Pipa zijn we echt naar het zuiden getrokken (lange busreis) om halverwege Brazilië te eindigen in Salvador.
Daar hebben we het centrum flink doorgelopen, veel kerken gezien waaronder de Igreja do Bonfim (de kerk met de lintjes foto´s).
Op elke dinsdag is het feest in Salvador, dus ook wij waren van de partij. Eerst gratis capirinhas gedronken in ons hostel, met veel gezellige reizigers. Daarna even snel burgertje eten om te beginnen met dansen bij ´de trapjes´. Live band, staat halverwege een trap, mensen met karretjes verkopen drank, sigaretten en kauwgom en er wordt overal volop gedanst. Top feest :). Na ´de trapjes´ zijn we door de straten gelopen onze oren volgend naar goede muziek. Er speelde een bandje op een plein waar we een raar kerstdrankje hebben gedronken (een soort koude gluhwijn met kruidnagel). Verder zijn we een drumband tegengekomen, maar helaas was het niet Olodum. Maar ondanks dat toch erg indrukwekkend. Kortom een heerlijke avond.
Maar dat was de volgende dag dan ook nog goed te voelen. Ilse heeft de hele ochtend met een kater op bed gelegen en daarna de rest van de dag ziek op bed gelegen van de suiker uit het bier. Cecko heeft de dag dus maar een museumtour gedaan met twee engelse meiden.

Foto´s volgen nog :).

• 16 November 2012 - 07:47

Jeroen:

Zeker ziet dat er weer lekker uit!

• 16 November 2012 - 08:32

Ellen :

Klinkt weer goed! Fijn om te lezen dat de ontspanningsmodus ook aan gegaan. Begin steeds meer jaloers te worden;) echt leuke verhalen met mooie foto's. Ik zie de pop wel verschijnen;p ik snap alleen niet dat Cecko is gefouilleerd. Is het toch dat lange haar geweest wat het onbetrouwbaar maakt! Haha;) veel plezier weer en ga zo door.
    XxX Ellen

• 16 November 2012 - 08:32

Ellen :

XxX Ellen

• 16 November 2012 - 09:18

Liduine:

Klinkt goed allemaal! waarom werd de bus gefouilleerd? waren ze op zoek naar iets/iemand? was je bang Cecko? stoer hoor, die quad! ik vond dat best zwaar en eng...Gaan jullie nog naar Itacare?? langs de kust van Salvador? Veel plezier!! kus

• 16 November 2012 - 11:56

Peter En Monique:

Hoi reizigers, mooi verslag van jullie ervaringen. Ben je nog in het restaurant geweest waar wij het over hadden, Senac, oftewel de kookschool?
    Even het slechte nieuws, jullie doos met spullen is wel aangekomen maar de mooiste pop ooit ligt in heel veel stukken en is volgens ons niet meer te lijmen.
    De kleine is wel heel aangekomen, vinden wij trouwens ook mooier dan die grote, en heeft al een mooie plaats gekregen in de vitrine. Heeft wel een opvallend dikke buik die pop. Ook leuke muziek trouwens, staat nu op.
    Groetjes en tot horens.

• 16 November 2012 - 19:20

Anita:

Om te beginnen shit en sneu dat jullie pop in gruzelementen ligt, dat is echt balen!
    Verder, leuk verhaal en erg leuke foto's! Ik ben absoluut niet jaloers hoor.,
    Hoop dat het ritme waar jullie nu in zitten bevalt, maar krijg wel die indruk. Ik zou dus zeggen, ga zo door en geniet en relax!!! Veel liefs XXX

• 16 November 2012 - 21:29

Mama Van Cecko:

James ga ik morgen zien ben benieuwd........salvador klinkt geweldig....alleen de kater beetje jammer ......en cecko vond het zeker heel erg om met 2 meiden musea te bezoeken........ben ook benieuwd naar de mooie muziek........de foto's weer erg leuk om te zien......liefs mama

• 19 November 2012 - 09:28

Liseeee:

Hey schatties!!

Goed om te lezen dat jullie meer een evenwicht gevonden hebben in doen en rust :) Jullie zien er nu veel beter uit ook op de foto's! Die van jullie samen is echt super tof en schattig! Doet me goed jullie zo te zien :)

Doe maar lekker verder genieten daar!
    Ik denk aan jullie :)
    Xx.

• 19 November 2012 - 11:36

Oma J.:

Enig verslag, dus genietn maar!!! zie verder je mail. liefs

• 29 November 2012 - 21:01

Monique :

Leuke foto's van Salavador en de Diamantie en nog wat regio. :) En stoer van Cecko dat hij zo in het water durft te springen.
    XX