Parnaíba, Jericoacoara, Fortaleza - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Parnaíba, Jericoacoara, Fortaleza - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Parnaíba, Jericoacoara, Fortaleza

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

02 November 2012 | Brazilië, Fortaleza

Alweer even geleden dat we iets hebben geschreven, dus dit keer een verslag van 3 verschillende plaatsen.

Vorige week maandag zijn we aangekomen in Parnaíba. Na een taxi te hebben genomen naar een pousada hebben we een rondje gemaakt door het oude centrum, waar super veel marktjes waren overal. Erg leuk om te zien.

´s Middags hebben we in de pousada gevraagd of ze een trip voor ons konden regelen naar de delta´s van Parnaíba. De eigenaar zou voor ons kijken. De volgende ochtend werden we om 7 uur uit ons bed geklopt, om te vertellen dat hij het geregeld had en dat we een half uur later klaar moesten staan. De trip zelf was erg geslaagd. Twee leuke duitse dames ontmoet, even gepauzeerd op een zandbank, goed geluncht en afgesloten met krab eten. Heerlijk!

Na de trip hebben we meteen met de twee duitse dames een trip naar Parque Nacional de 7 Cidades geboekt voor de volgende dag. Met een gids zijn we door het hele park gelopen wat vooral bestond uit prachtige rotsformaties en een heel schattig klein meertje. Je komt een jaar jonger uit het meertje nadat je erin zwemt, naar men zegt.

Foto´s: http://s1275.beta.photobucket.com/user/ceckoenilse/library/Brazil%20-%20Parnaiba

Na afscheid te hebben genomen van de duitse dames zijn we met de bus naar Jericoacoara gegaan (Jerí in de volksmond). Een echt surfers paradijs. Een prachtig plaatsje met witte duinen, palmbomen en mooie stranden met flinke golven en veel wind. Overal waar je kon kijken waren surfers, zowel golf-, kite- als windsurfers.

In Jerí hebben we lekker rustig aangedaan. We hadden een leuke pousada met schattige kittens en een duitse hostes die zich gedraagt alsof ze nog elke dag vakantie heeft :P. We hebben een buggy tour gedaan over het strand met een fantastisch uitzicht op een befaamde rots uit Jerí (een grote boog waar één periode in het jaar precies de zon doorheen is te zien wanneer die ondergaat). Gezeten op de lazy tree en in hangmatten gehangen die in een erg mooi blauw meer waren opgehangen. Naast de buggy tour zijn we ook nog een avond te paard weggeweest. Erg leuk, maar wel flink zwaar voor ons achterwerk :P.

Foto´s: http://s1275.beta.photobucket.com/user/ceckoenilse/library/Brazil%20-%20Jericoacoara

Eergister zijn we aangekomen in Forteleza. Na een flinke wandeling met onze backpacks (we hadden de afstand ietwat onderschat) zijn we aangekomen in een erg schattige pousada/hostel waar we een hele leuke groep Belgen en Nederlanders zijn tegengekomen die hier een half jaar stage komen lopen. ´s Avonds hebben we met z´n allen samen churasco gegeten (BBQ-restaurant).

Gister hebben we een wandeling gemaakt door het oude centrum met een erg grote kathedraal, een prachtig theater en een heel groot gebouw met over de 600 kleine winkeltjes. ´s Avonds zijn we weer gezellig met de dames gaan eten. Dit keer bij een vismarkt waar je eerst de visgarnalen die je wilt eten kan kopen bij de markt, om die vervolgens mee te nemen naar een eettentje ernaast die het dan voor je klaarmaakt. Flink smullen geblazen dus :D.

Vandaag hebben we een rustdag en hebben we ons klaargemaakt voor de volgend trip. Nu richting Natal. Maar voordat we gaan eerst nog een boottocht zometeen. Op zoek naar dolfijnen en schildpadden :).

Foto´s: http://s1275.beta.photobucket.com/user/ceckoenilse/library/Brazil%20-%20Fortaleza

  • 02 November 2012 - 19:58

    Remy:

    Leuke foto`s weer! Kijken jullie wel uit? Binnenkort heeft Cecko langer haar dan Ilse! =D

    Xxx

  • 02 November 2012 - 21:11

    Anita:

    Klinkt allemaal leuk! Geniet en relax! X

  • 03 November 2012 - 10:20

    Francis:

    Het klinkt allemaal geweldig!
    Leuk om jullie avonturen mee te maken.
    genieten maar!

    lieve groetjes Ton en Francis

  • 03 November 2012 - 10:20

    Francis:

    Het klinkt allemaal geweldig!
    Leuk om jullie avonturen mee te maken.
    genieten maar!

    lieve groetjes Ton en Francis

  • 03 November 2012 - 10:29

    Liduine:

    mooie foto's, leuk om te lezen! goede reis naar Natal, kijk toch even of Ilha de Noronha niet lukken kan, echt wel heel gaaf....en tenslotte zit je 2 weken bij ons, kan je nu iets meer uitgeven :)
    veel plezier, liefs

  • 05 November 2012 - 12:26

    Lise:

    Hey skotties!

    Fijn dat jullie het zo fijn hebben en zo veel ondernemen en doen en mensen ontmoeten enshit :D Foto's ook weer prachtig om te zien!

    Kheb zojuist mijn werkgevers gemaild dat ik niet precies weet of en wanneer ik deze zomer beschikbaar ben omdat ik van plan ben een paar weken te gaan reizen, maar dat nog lichtelijk afhankelijk is van het feit of ik mijn examens haal dit jaar.. :D
    Dus ik ga maar weer aan de slag om er voor te zorgen dat ik die haal!

    Xx.

  • 05 November 2012 - 18:59

    Monique:

    weer een leuk verhaal en vooral leuke foto's. ik miste je verhaal wel dat jullie net zo interessant en dus fotogeniek waren voor sommige Braziliaanse meiden. Cecko volgens mij zit ji wel goed met steeds al die meiden om je heen.
    Nog veel plezier en tot snel horens weer.
    XX

  • 05 November 2012 - 20:57

    Jose:

    Hoi Cecko en Ilse, fijn om een beetje mee te kunnen genieten van jullie reis, jullie hebben het prima zo te lezen en te zien......
    Zelf heb ik pech met mijn reis; ik zou vandaag naar India vertrekken maar heb helaas moeten annuleren vanwege een dubbele enkelbreuk, in Italie in het ziekenhuis gelegen en geopereerd. Het is niet anders, het is voorlopig even rolstoel en op een been hinken met loopkruk . Maar kijk dus maar uit met stoepjes en zo...........
    Heel veel plezier verder in goede gezondheid!! Veel liefs, Jose.

  • 05 November 2012 - 23:22

    Jeroen:

    Ziet er nondeknettermooi uit! Ik zie het alweer, zon, strand, lekker eten, cocktails, rare beesten en 50.000 vrouwen. Whaaatttuppp!

  • 07 November 2012 - 14:24

    Loes:

    Joeeehoeee!! Cecko en Ilse...
    Jullie kunnen wel jaloers zijn op mijn Sushi-avondje maar ik denk dat ik toch wat jaloerser op jullie mag zijn!
    Super stoere foto's en die verse krab en garnalen :O (WTF)... Dat is beter als onze surumi-sticks hoor ;)
    Pff...jullie verhaaltjes lezen en telkens in mijn achterhoofd dat ik vanavond weer mag werken, en morgen en overmorgen hahaha.. MAAR GENIET ER LEKKER VAN ;)

    Enne..Ilse! Als dat badje jou 1 jaar jonger heeft gemaakt.. mocht je even genieten van niet de oudste zijn uit ons school-clubbie! Dan heb ik jou voor even overschreden ;) hihi...

    Nog hééééééééél veel plezier en geniet van alles wat julie daar mogen zien!
    Ik wacht op het volgend verhaaltje!

  • 08 November 2012 - 01:12

    Mirjam In Australie:

    Ik heb net al jullie vrhalen en foto's bekeken! Wat een ongeloofelijke prachtige reis maken jullie. Ik schiet nu en dan in de lag om jullie schrijfstijl, zo grappig om te lezen hoelang het duurt voor je wat geregeld krijgt, herkenbaar vanuit Azie! Ik krijg steeds meer de kriebels om ook dat werelddeel te ontdekken, dus ik blijf jullie goed volgen!
    Ik wil ook nog evenn kwijt dat ik Ilse dr haar mega cool vind, dat korte staat zo goed! En Cecko moet echt een snorrie laten staan, volgens mij is dat ook heel cool!
    Nou lieverd geniet van de wereld en van elkaar! Liefs uit Australia

  • 08 November 2012 - 01:12

    Mirjam In Australie:

    Ik heb net al jullie vrhalen en foto's bekeken! Wat een ongeloofelijke prachtige reis maken jullie. Ik schiet nu en dan in de lag om jullie schrijfstijl, zo grappig om te lezen hoelang het duurt voor je wat geregeld krijgt, herkenbaar vanuit Azie! Ik krijg steeds meer de kriebels om ook dat werelddeel te ontdekken, dus ik blijf jullie goed volgen!
    Ik wil ook nog evenn kwijt dat ik Ilse dr haar mega cool vind, dat korte staat zo goed! En Cecko moet echt een snorrie laten staan, volgens mij is dat ook heel cool!
    Nou lieverd geniet van de wereld en van elkaar! Liefs uit Australia

  • 15 November 2012 - 09:52

    Linda:

    Hoi!
    Wat een schitterende foto's hebben jullie gemaakt!! Echt geweldig mooi is het daar. Als ik hier nu naar het buiten kijken en zie hoe het hier nu winter aan het worden is, word ik wel een beetje jaloers hoor.
    Maar aan de andere kant geniet ik volop van alle mooie dingen hier;
    Schoentjes kopen voor Casper, een grotere autostoel omdat hij zo hard groeit, hij gaat zelf al staan en loopt langs de tafels en probeert zo nu en dan ook los te staan (doodeng om te zien, haha), hij probeert al papa en mama te zeggen en dat is ook heel schattig.
    Verder geen nieuws en gaat alles goed, ook met Arjan! Veel liefs Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecko en Ilse

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 836
Totaal aantal bezoekers 18885

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 02 December 2013

Eerste wereldreis van Cecko en Ilse

Landen bezocht: