Alter do Chao en Saõ Luis - Reisverslag uit São Luís, Brazilië van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Alter do Chao en Saõ Luis - Reisverslag uit São Luís, Brazilië van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Alter do Chao en Saõ Luis

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

21 Oktober 2012 | Brazilië, São Luís

We zijn vorige week in Alter do Chao geweest, wat erg mooi was, maar toch een beetje tegenviel. Het was vooral witte stranden, blauwe zee, mooi, terwijl we eigenlijk meer op zoek waren naar een beetje jungle. We hebben daar nog wel een trip gedaan, maar daar werden we gewoon op een aantal plaatsen gedropt (groot strand en een blauw meer) en mochten we het verder zelf maar een beetje uitzoeken.... Hier hebben we wel een grotere groep dolfijnen kunnen zien die echt het water uitkwamen springen. Het dorpje was vooral heel erg toeristisch
ingesteld (echt hippie-style).

Daarna zijn we terug gegaan naar Santarém, hebben daar hangmatten gekocht om met de boot, goedkoop naar Belém te kunnen. Die boot bleek echter niet te gaan ivm een festival dat daar aan de gang is. We werden van Santerém naar Macápa gestuurd waar wel boten richting Belém zouden gaan. Als sardientjes samen gepakt hebben we op de boot geslapen in hangmatten (tijdens een ´storm´). ´t Was een hele ervaring :D.
In Macapa aangekomen bleek echter dat ook van daar geen directe boot naar Belém ging... Na veel gehannes toch op een boot terecht gekomen die via een andere stad naar Belém zou gaan.
Daar kwam echter een man naar ons toe die we in de agency voor de
boten waren tegengekomen. Hij vertelde dat we voor bijna de helft van
het geld ook met het vliegtuig van Macápa naar Belém konden en dat hij
al een ticket had geregeld en bezig was zijn geld terug te vragen.

Zijn dochter en schoonzoon kwamen hem ophalen en zij hebben met z´n
drieen geholpen om ook voor ons een deel van het geld terug te krijgen
en een vliegticket te regelen. We mochten mee naar het huis van de man
en zijn ook nog mee geweest naar het huis van de dochter. Ze hebben ons het fort laten zien en hoe zij leefde en wat ze aten (açai). Super lieve
mensen. In het huis van de man konden we blijven totdat we naar het
vliegveld toe moesten (vliegtuig ging om 2:45 ´s nachts).

Na een paar uur wachten op het vliegveld hebben we een bus naar het busstation gepakt, waar we om 09.00 met de bus naar Saõ Luis zijn gegaan. Wij dachten met een nachtbus, maar om 23.00 waren we er en waren we kapot na 2 nachten boot, 1 nacht niet slapen en nu halverwege een avond aankomen. We zijn in coma gevallen in het eerste hotel dat we zagen. (of naja Cecko, Ilse heeft wat moeite met rusten :S)

Sao Luis was prachtig: mooie oude stad, veel kerken. De wijk Saõ Fransisco heeft een fort dat niet bestaat, maar wel strand en een Mac!
En we hebben vrijdags een dagtrip gedaan naar Lençois Maranhenses. (even googlen!) Echt adembenemend mooie witte zandduinen. De weg erheen waan je je al in afrika of de woestijn en als je er dan bent is het echt mooi. Lekker gezwommen in een meertje/oase.

Nu is het zondag en zijn we op het busstation aan het wachten op de bus naar Parnaíba. En wie weet wat we daar zullen zien.

• 21 Oktober 2012 - 22:19

Monique:

Ik begrijp nu waarom je niet aan rust toekomt.Veel nachten zo doortrekken is voor een dag-mens ook een hele opgave. Het lijkt me wel een belevenis om zo bij die mensen thuis te komen. En heel aardig dat ze jullie zo hielpen. Dat scheelt wel als je de taal wat spreekt. Ik ben benieuwd naar de foto's van o.a. die dolfijnen. het is goed dat je dat Afrika-gevoel even hebt gehad, gezien jullie daar niet heen gaan.
    Het was fijn en leuk om even met je te kunnen chatten.

• 22 Oktober 2012 - 07:58

Dannielle:

Zo zo, idd ja, ik zou ook zeggen doe eens rustig aan, jullie hebben nog zo lang te gaan.
    Neem gerust je tijd en blijf eens wat langer op 1 plaats, je gaat dan veel meer genieten.
    Maar goed, dit moeten jullie zelf ervaren en dat gaat helemaal goed komen.

Lekker hoor om over die prachtige witte stranden te lezen alhoewel wij qua temperatuur hier op dit moment ook niet mogen klagen. De vogels zingen of dat het lente is, hi hi.
    Nou saampjes, ik ga me opmaken voor een nieuwe werkweek terwijl jullie lekker wegkwijlen van al het moois wat op jullie pad komt, maak er iets moois van.

Groetjes,
    Dannielle

• 22 Oktober 2012 - 09:13

Remy:

Lençois Maranhenses --> ik google en ik zie prachtig WIT en helder BLAUW............wow!

Neem idd je rust op tijd, anders raak je straks nog in een psychose en ik weet niet hoe het met de lokale GGZ gesteld is..... ;-)

JALOERS hier, maar gun het jullie big time!

En hoe cool trouwens dat jullie door die mensen op die goedkopere vliegreis werden gewezen, en dat jullie de tijd bij hen mochten doorbrengen. Dat zijn de krenten uit jullie reis-pap! ;-)

We denken aan jullie! Geniet!

• 22 Oktober 2012 - 11:34

Oma Joyce:

Een hele ervaring. Je braziliaans zal wel goed vooruit gaan. In ieder geval kan jij Ilse je wel verstaanbaar maken. Nu nog een beetje rust!!! Fijn toch om telezen dat alles op de een of andere manier voor elkaar. komt. veel lioefs Oma

• 22 Oktober 2012 - 11:54

José:

Fijn om je reisverslagen te lezen. Geniet maar heerlijk van jullie reis en alle ervaringen die je nu opdoet.
    Groetjes Antoon en José

• 22 Oktober 2012 - 21:45

Liduine:

he guys, jullie hebben alle tijd van de wereld, dan ga je toch niet alleen 1 dagtrip naar de Lencois doen hoop ik...??? daar kan je veel meer dagen terecht en ook naar Barreiras, santo amaro bijv.
    geniet! en geniet van die dolfijnen en witte stranden die wij hier niet hebben!
    veel liefs

• 22 Oktober 2012 - 21:49

Tillie :

Dag jullie twee, fijn te lezen dat elke dag iets nieuws brengt. Ik geniet stilletjes achter de pc mee . Jaloers als ik aan de dolfijnen denk. Groeten Tillie en ook van Lambert

• 22 Oktober 2012 - 21:57

Monique:

Hi daar,
    Net even gegoogled naar Lencois Maranhenses. Dat ziet er echt mooi en leuk uit.hebben jullie daar ook duinsurfen gedaan? Ook even naar Parnaiba gegoogled. ook daar ziet het er leuke n mooi uit. Ik krijg direct zin om er ook heen te gaan. Ik hoop dat jullie daar even wat rust kunnen krijgen. XX

• 22 Oktober 2012 - 22:28

Anita:

Hey allebei, ik heb al veel reacties gelezen en zoals ik ook al op FB schreef: geniet en relax en daar maar een dagje langer op 1 plek, maar je moet wel uitgerust zijn om van alles te genieten! Tot gauw en kijk uit naar het volgende bericht en ook naar foto's!! Liefs van ons X

• 23 Oktober 2012 - 18:47

Mama Van Cecko:

Hoi samen, wat een mooi verhaal weer....en i idd de zandduinen zien er prachtig uit....zin om te zwemmen n krijg je ervan .......en nu naar paranaiba ook een prachtig gebied dus dat wordt weer genieten voor jullie....neem de tijd voor al die mooie dingen ...alles zien lukt toch niet dus kun je beter de tijd nemen voor de dingen die je zeker wil zien....heel veel l iefs en tot gauw mama

• 23 Oktober 2012 - 22:58

Francis:

Hallo reizigers,

Wat leuk om jullie op deze manier te volgen!
    ik geniet steeds weer van jullie verhalen en belevenissen.
    Het gaat jullie goed!

liefs Francis

• 25 Oktober 2012 - 10:33

Lise:

Heeey scheetjes!

Foto's: super leuk :D
    Gegoogled: super mooi :D
    Gelezen: super tof :D

Conclusie: ik heb weer van jullie updates genoten!

Super chill dat jullie met die mensen mee konden en dat ze geholpen hadden enzo :) Ik hou van dat soort lieve mensen op de wereld, ondanks dat ik ze zelf nog nooit heb gezien :P

Ik hoop dat Ilse snel een beetje beter gaat slapen.. En dat jullie nog veeeeeeeeeel meer van die lieve mensen mogen ontmoeten :)

Dikke kus en tot snel!
    Xx.

• 27 Oktober 2012 - 14:10

Andy:

Heej tijgers,

Keigave foto's. Vergeet de orginele niet naar huis te sturen!!!

Ik heb trouwens nog niet gelezen dat ík moet langskomen om jullie te vergezelen. Of is het gewoon nog niet nodig?!

Stay safe and enjoy travelling.

Houdoe,

Andy.