Amazone - Reisverslag uit Santarém, Brazilië van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Amazone - Reisverslag uit Santarém, Brazilië van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Amazone

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

09 Oktober 2012 | Brazilië, Santarém

Hoi allemaal,

Bij deze even een kort verslag van wat we in onze eerste week hebben gedaan.

De eerste paar dagen hebben we nog rustig aangedaan en zijn we in onze Pousada in Cotijuba gebleven. Het duitse echtpaar bleek stiekem toch wel mee te vallen en waren uiteindelijk erg gezellig. Ze hadden al heel veel gereisd samen en hadden nog wat leuke tips voor onze reis.

In deze dagen hebben we een bootticket geregeld om van Belém naar Santarém te gaan. Ons eerste plan was om door te gaan naar Manaus, maar dat was toch wel erg duur. Manaus zelf werd ons ook afgeraden omdat de stad zelf niet zo mooi zou zijn.

De bootreis was erg apart. We hebben eerst getwijfeld tussen een hangmat (met 25 mensen allemaal naast elkaar in een grote ruimte) of eigen kamertje. Uiteindelijk hebben we toch maar besloten om onze spullen achter een gesloten deur te kunnen doen. Het heeft ons 3 uur gekost om één bedovertrek te regelen voor een eenpersoonsbed en één kussen. Erg luxe was ons eigen kamertje dus ook niet. Gelukkig lagen we direct naast het toilet... en dat was te ruiken ook.

Wel hadden we een mooi uitzicht op de zijkant van de jungle. We hebben zelfs wat stukjes dolfijn gezien (alleen de bovenkant want het water van de Amazone is verre van helder). Verder mooie vogels, vissers mensen en wat buffels langs de kant.
Kortom, de bootreis was mooi en indrukwekkend, maar ook wat onwennig.

Het plan voor de komende dagen is om richting Alter de Chao te gaan reizen om te proberen een tour te regelen de jungle in. Of het lukt moeten we nog maar even afwachten.

Zo, en nu is het tijd om de was te gaan doen (ook als is het nog niet echt nodig omdat we veel teveel bij ons hebben :S). We gaan proberen om ons via de schaduwen naar de wasserette te begeven, want de eerste rode tinten zitten al op onze huid.

Foto´s volgen nog, wanneer we een internetcafe vinden waar we die kunnen uploaden.

Heel veel liefs van ons.

  • 09 Oktober 2012 - 17:00

    Tim Corstjens:

    Vet Cecko, wat een avontuur!

    Nog heel veel succes gewenst en ik ga jullie volgen.

  • 09 Oktober 2012 - 17:07

    Daan:

    Ah.... heerlijk dat krakkemikkig gedoe, ik waan me helemaal in jullie gedachten.
    Lekkerrrrrr........ genieten wij weten precies hoe het voelt. Hi Hi.

    Tot de volgende x maar weer
    Groetjes,
    Daan

  • 09 Oktober 2012 - 17:07

    Daan:

    Ah.... heerlijk dat krakkemikkig gedoe, ik waan me helemaal in jullie gedachten.
    Lekkerrrrrr........ genieten wij weten precies hoe het voelt. Hi Hi.

    Tot de volgende x maar weer
    Groetjes,
    Daan

  • 09 Oktober 2012 - 18:17

    Jeroen Zzzzz:

    Nice!! Mooi dat jullie goed onderweg zijn!

    Ben benieuwd naarcwat het allemaal gaat brengen

  • 09 Oktober 2012 - 18:52

    Anita:

    Hoi

  • 09 Oktober 2012 - 18:56

    Anita:

    Had net al een heel stuk geschreven, maar kreeg het niet verstuurd, vandaar dat ik het met hou nog eens probeerde!
    Ik zat net aan jullie te denken en me af te vragen of ik een bericht gemist had?!
    Ik ben dus heel nieuwsgierig naar jullie verhalen!
    Geniet en veel plezier! XXX Anita

  • 09 Oktober 2012 - 20:40

    Monique:

    Hii daar,
    Zo zie je. Mensen vallen soms wel mee als je ze leert kennen en bij een pilsje. :) En luxe is niet altijd even luxe. Ik ben erg benieuwd naar de foto's van m.n. de Amazone.
    liefs XX Moni

  • 09 Oktober 2012 - 21:42

    Ester:

    He nichtje en Checko,

    Fijn te horen dat jullie je goed vermaken! Lijkt me best lastig te beslissen welke kant je op gast, zoveel mooie plekken! Hopelijk krijgen jullie veel goede inside tips.

    Was fijn jullie nog even gezien en gesproken te hebben! Over anderhalve week loopt mijn verlof af. Aan alles komt een eind, maar aan jullie reis nog langggg niet! Geniet!

    Liefs,
    Ester

  • 10 Oktober 2012 - 09:17

    Liduine:

    Hoe zijn jullie van Santarem terug gegaan? Daar lag ooit een mooie boot, gemaakt door nederlanders...niet gezien? Manaus gaan jullie helemaal niet meer heen? Ben ook benieuwd wat jullie nu gaan doen en probeer vooral te genieten!!

  • 10 Oktober 2012 - 13:08

    Mama Van Cecko:

    Hey wereldreizigers....wat fijn weer wat van jullie te lezen....die bootreis ondanks alle ongemakken lijkt me geweldig....de dolfijnen,vogels en de mooie natuur en vooral ook de ervaring prachtig.....nu nog de trip door de jungle.....zal geweldig zijn als het lukt denk ik........en veel smeren tegen het verbranden in en na de zon.......denk om je velletje dat moet nog een tijd mee.....;) hoop binnenkort ook jullie foto's te zien........nu op naar het volgende avontuur voor jullie....ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal :) liefs mama

  • 13 Oktober 2012 - 15:58

    Linda:

    Hey Ilse en Cecko,
    Leuk om weer te lezen hoe het jullie vergaat in Brazilië!!

    Hier is het nu echt herfst: regen, wind en de temperatuur daalt 's nachts tot een graad of 4.
    Update vanuit Helmond: Casper loopt langs de tafels!! Hij gaat zelf al staan en loopt het liefst de hele tijd rondjes aan de tafel. Hij kan er dan ook zo lekker eigenwijs bij kijken.
    Verder geen spannende verhalen hoor.

    Geniet van jullie reis en van elkaar!
    Liefs Linda, Arjan en Casper

  • 13 Oktober 2012 - 17:18

    Oma Joyce:

    Heb nu pas jullie verslag gevonden!!! lLeuk natuurlijk die bootreis. De lucht moet je op de koop toe nemen. Hopelijk is de jungle tocht nog gelukt want dat is wel erg de moeite waard. Manaus is geen mooie stad maar heeft een prachtige operazaal - wereldberoemd maar om daarvoor alleen te gaan is het niet waard. Wel de tochten daarvandaan maar die zal je vanaf Santarem ook hebben. Kijk uit naar de foto's. Veel liefs Oma

  • 16 Oktober 2012 - 08:12

    Remy:

    Lieve luitjes, skype is geïnstalleerd hoor. Dus als jullie zover zijn dan hoor ik het wel! :-)

    Be careful, it`s a jungle out there!

    Enjoyyyy xxx

  • 16 Oktober 2012 - 19:08

    Loes:

    Oh..ooohhh.. Ik was jullie site kwijt (hihi) schandalig!
    MAAR ik heb hem weer opgezocht zodat ik de verhaaltjes heb kunnen lezen!
    Uiteindelijk gewoon bij mijn favorieten gevonden :P..

    Super leuk om jullie avontuurtjes te lezen ;) hihi...
    Veeeeeel plezier daar, ik wacht op het volgende verhaaltje...ByeBye

  • 18 Oktober 2012 - 09:35

    Liseeeeeeeee:

    Heeeeeeeeeeeeey scheetjes!

    Het duurde even voor ik in mijn drukke schema'tje een gaatje kon vinden om eens rustig jullie verhaal te gaan zitten lezen, maar het is me gelukt :)

    Beetje jammer dat de prijzen zo tegenvallen en het allemaal niet zo luxe is, maar gelukkig waren de Duitsers toch nog leuk :P

    Ik hoop dat jullie plan gelukt is, dat jullie de was hebben kunnen doen zonder verder te verbranden en vooral gewoon heeeeeel erg genieten!

    Nu moet ik weer gaan douchen en me naar school gaan haasten, anders kom ik te laat na een uur rijden voor een uur en een kwartier les :S Maar wel belangrijke les, dus moet wel gaan..

    Dusjah, liefjes, hou ons op de hoogte! Ben benieuwd naar de foto's ook :) Veel plezier, geniet van het reizen en vergeet ook niet van elkaar te genieten!
    Xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cecko en Ilse

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 18907

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 02 December 2013

Eerste wereldreis van Cecko en Ilse

Landen bezocht: