Byebye Laos en hallo Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Byebye Laos en hallo Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Byebye Laos en hallo Vietnam

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

21 April 2013 | Vietnam, Hanoi

Hallo daar,

Na ons vorige berichtje hebben we alleen nog oud en nieuw meegepakt in Vientiane (Laos) en zijn daarna doorgereisd naar Vietnam.
Het nieuw jaar in Laos was vooral nat. Dit aangezien iedereen mekaar geluk wenst voor het nieuwe jaar door elkaar nat te spuiten en te gooien. Soms met gekleurd talkpoeder erbij, maar meestal gewoon met water.
We hebben hier 3 dagen van mee kunnen genieten en waarschijnlijk duurden het nog veel langer.

Foto aanvulling op vientiane:

Laos nieuwjaar:

Maar er lag voor ons een busreis in het verschiet van 24 uur want we wilden van de hoofdstad van Laos naar de hoofdstad van Vietnam.
Dit betekent eigenlijk een paar uur rijden, 5 uur wachten in een stinkende bus voor de grens en dan weer een paar uurtjes rijden ;).

Maar daarna hebben we een geweldig hostel gevonden in Hanoi, waar we zelfs rozenblaadjes op ons bed kregen en een stortdouche hadden :). Jeeej voor luxe!
We hebben hier flink rondgewandeld en de stad bekeken maar stel je daar het volgende ook bij voor: duizenden scooters rijden, redelijk hard, zonder op enige verkeersregels acht te slaan, toeterend door de straten en proberen langs de auto´s en voetgangers te crossen. De voetgangers lopen ook allemaal op straat, want de stoep wordt als parkeerplaats gebruikt voor de andere duizenden scooters en wat er nog vrij is wordt volgepropt met miniatuur krukjes waar mensen op eten en drinken :). Gezellig, maar erg chaotisch allemaal.

De foto´s behorende bij Hanoi:

En een filmpje van het verkeer:

Puppet Theatre in Hanoi:

Dus zijn we gevlucht naar Halong Bay, waar we een cruise zouden gaan maken van 3 dagen/2 nachten. De cruise boot viel bijna uit elkaar, dus werden de verwachtingen even wat bijgesteld en hebben we maar wat meer bier gedronken met de medepassagiers :).
We zijn de Dau Co cave in geweest die de Vietnamezen verlicht hebben met gekleurde tl-buizen. Daarna een flinke wandeling bergopwaarts op het Cat Ba eiland om van het uitzicht te genieten om uiteindelijk in de stad Cat Ba te genieten van een drankje en ons boek (en natuurlijk Candy Crush zoals de meesten al wel weten :P).
De laatste dag was het meest rustgevend. Op de boot geluierd en genoten van het uitzicht tot we we weer in de haven waren en na de lunch aan de terugweg konden beginnen.

En de foto´s bij Halong Bay:

Nou is het alweer zondag avond hier, het regent, maar dat maakt ons niks uit, want wij gaan vanacht met de sleeper-train naar Dong Hoi om het natuurpark daar in de buurt te gaan bekijken.

Heel veel liefs daar! En leuk dat jullie ons nog volgen :).
xx

• 21 April 2013 - 19:21

Anita:

Leuk verslag en mooie, leuke foto's en filmpjes!
    Hoop dat jullie de komende tijd, ondanks heimwee, toch zullen genieten! XXX

• 21 April 2013 - 21:53

Oma Joyce:

Geweldige tijd die jullie daar hebben. Die waterpuppet show vind ik ontzettend knap . Leuke fotos. Geniet ervan liefs oma

• 21 April 2013 - 22:26

Peter:

Leuk om weer wat te lezen en zien van jullie. Wat een drukte met die brommertjes.
    Goeie reis weer verder.

• 22 April 2013 - 08:20

Remy:

"De cruise boot viel bijna uit elkaar, dus werden de verwachtingen even wat bijgesteld en hebben we maar wat meer bier gedronken met de medepassagiers :). "

Cecko?! BIER??!??!??!??!?!?!?!?????!????!????

• 22 April 2013 - 11:31

Ellen:

En weer kort, maar krachtig! Ziet er allemaal erg gezellig en leuk uit. Ik krijg alleen wel helemaal de kriebels van dat verkeer daar... Niks voor mij ;)

Blijf genieten!
    XxX

• 22 April 2013 - 18:19

Monique:

Leuk om het weer te lezen en natuurlijk om de foto's en video's te zien. Ik vind het wel apart dat ik geen "natte" foto's van jullie zie tijdens het nieuwjaar in Laos. Gooiden ze de toeristen niet nat? Ilse het blijft moeilijk om te kajakken, zie ik. Het is maar goed dat je alleeniin de boot zat, anders gaf het waarschijnlijk veel onenigheid, denk ik.

• 23 April 2013 - 09:03

Jeroen:

Hahaha. Die boot kan idd wel een likje verf gebruiken, evenals die toren.... Mooi stukkie van de reis weer zo te zien!

• 23 April 2013 - 12:14

Liduine: