Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Laos

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

12 April 2013 | Laos, Vientiane

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat we iets geschreven hebben. Tijd dus weer voor een nieuw verslag. Dit keer over onze avonturen in Laos.

We zijn Laos begonnen in Huay Xai. Dit is een dorpje aan de Mekong, vlak op de grens van Thailand. We zijn daar gekomen door ´s ochtends een lokale bus vanuit Chang Rai richting een dorpje bij de grens te nemen, daar een tuc tuc richting de Mekong. Bij de Mekong een uitgangsstempel voor Thailand geregeld en toen met een klein bootje de Mekong over richting Laos. Daar aangekomen in de rij voor onze visa en een kwartiertje later stonden we dan rechtmatig in Laos. Een heel avontuur, maar stiekem een stuk makkelijker en soepeler dan we dachten :).
In Huay Xai werd die dag gevierd dat de provincie 50 jaar bestond, dus gingen wij even kijken bi jhet festival ter ere hiervan. We waren echter de enige buitenlanders, en Ilse was ver ondergekleed, dus werden we nogal vreemd aangekeken en zelfs door kleine meisjes de hele tijd aangeraakt.

Foto´s:

In Huay Xai was eigenlijk niet zoveel te doen, maar het was onze eerste stop richting The Gibbon Experience. Een avontuurlijke trip door de jungle van Laos, waar boomhutten zijn gemaakt en een parcour van ziplines (kabelbanen) is gemaakt om van vallei naar vallei te komen en om in de boomhutten te komen. We hadden ietwat pech met onze gids, helaas. Zijn Engels was nagenoeg niet aanwezig en hij had z´n vriendinnetje meegenomen waardoor zijn focus niet zo heel erg op onze tour lag. Desalniettemin was het een fantastische ervaring. We hadden een ontzettend leuke groep, de prachtige uitzichten en het ziplinen was super tof (zie ook de filmpjes). Ook de boomhutten waren erg indrukwekkend. Het plassen in de boomhut was zelfs een beetje eng, want we zaten op +/- 50m hoogte en we konden recht naar beneden kijken tussen de planken van de vloer door. Tijdens de laatste nacht hadden we ook nog een fikse storm te pakken. De eerste van het regenseizoen. Onze muggennetten vlogen van de bedden af en we hadden een flinke lekkage in de boomhut, maar gelukkig trok de storm redelijk snel over.

Filmpjes:

Na The Gibbon Experience hebben we de slowboat gepakt richting Luang Prabang. We maakten een nacht stop in Pakbeng. Ondertussen vergezeld door Melcher, een jongen uit Tilburg, die we hebben ontmoet tijdens onze tour in de jungle. Tijdens de tussenstap ook nog contact gelegd met 3 andere Nederlanders en uiteindelijk hebben we met z´n 6en Luang Prabang onveilig gemaakt. Het cultuurgehalte lag voor ons doen op een ongelooflijk laag punt, maar dat mocht de pret niet drukken. Integendeel zelfs. Lekker naar het zwembad, ´s avonds met z´n allen chillen in hét chill café van Luang Prabang, lekker badderen bij een waterval, en rondstruinen over de dagelijkse nightmarket. Heerlijk.

Foto´s slowboat:

Foto´s Luang Prabang:

Na Luang Prabang hebben we één van de Nederlanders achter gelaten en zijn we met 5 man doorgereisd naar Vang Vieng, het dorpje wat touristisch bestaansrecht heeft verworven vanwege het tuben (ronddobberen in een grote band). Maar voordat we dat avontuur aangingen hebben we eerst de jungle-party een bezoekje gebracht. Wat inhield dat je met een tuctuc naar een afgelegen guesthouse werd gebracht, er een DJ buiten stond, er drank in over vloed was en iedereen stond te kletsen en wat te dansen. De dag daarna zijn we als echte touristen/backpackers die wij zijn, het tuben eens gaan uitproberen. Vanwege het einde van het droogseizoen vielen er weinig snelheidsrecords te halen en zaten we zelfs af en toe vast, maar dat zorgde voor een uitermate relaxte dobbersessie met een prachtig uitzicht. Er zijn nog maar weinig kroegjes open vanwege ongelukken, maar toch was er meer dan genoeg drank ;). Geheel niet verkeerd. De volgende dag zijn we naar de ´blue lagoon´ gegaan. De dag ervoor waren er aantal andere backpackers er erg enthousiast over, maar toen we aankwamen viel het toch een beetje tegen. Misschien zijn we ondertussen al iets te hard verwend geraakt door al de mooie plekken waar we tot nu toe zijn geweest.

Foto´s:

Na Vang Vieng zijn we doorgereisd naar Vientiane waar we ondertussen afscheid hebben genomen van de andere Nederlanders. Na al het samen reizen is het stiekem ook wel weer lekker om met z´n tweeën te zijn.

In Vientiane hebben we nog niet veel anders gedaan dan luieren en onze visa´s regelen voor Vietnam. Beiden zijn tot nu toe erg goed gelukt :).

Foto´s:

Zondag gaan we door naar Hanoi. Tijd voor ons volgende land en ons volgende avontuur.

To be continued!

• 12 April 2013 - 19:52

Anita:

Ha, ik geloof dat ik de eerste ben!
    Klinkt allemaal erg leuk! Hebben jullie het ook nog naar jullie zin?
    Wat gaan jullie allemaal nog bekijken voordat jullie naar Nieuw Zeeland gaan?
    Jammer dat het skypen van de week niet lukte, maar we blijven proberen, toch?!

• 12 April 2013 - 19:59

Jacqueline:

Ongelooflijk wat jullie allemaal zien en meemaken (dat neemt jullie niemand meer af!).
    Ben, eerlijk gezegd een beetje laat met reageren; oma was hier met Pasen en heeft ook vol belangstelling jullie foto's bekeken maar had helaas niet de energie om weer zelf een berichtje te sturen
    (zou ik doen maar ben dus wat laat, sorry).
    We waren het er in ieder geval over eens: ik ga naar een tweedehands winkel en koop bordjes;
    we willen een demonstratie van dat jongleren!!
    We zijn benieuwd naar jullie verdere ervaringen (en uiteraard de foto's).

De verlate groetjes van oma en mezelf,
    Jacqueline

• 13 April 2013 - 17:51

Stefanie:

heey leuk verslag weer! laos is echt heel tof! gaan jullie nog naar het zuiden? is zeker de moeite waard, heel weinig toeristen en prachtige natuur en relaxed! :)))
    genieeeet, ik ben jaloers! xx

• 13 April 2013 - 18:24

Ellen:

Ilse underdressed...! Kan toch niet?! ;p Haha, zal wel een heel relaxed gevoel hebben gegeven daaro.
    Natuurlijk weer een fantastich verhaal. Ik ga nu pas de foto's bekijken, maar die zullen toch wel weer jaloersmakend mooi en leuk zijn.
    Geniet er nog van en ben benieuwd naar de volgende verhalen.
    XxX

• 13 April 2013 - 19:50

Liduine:

Gave foto's, ook bij de slow boat. Wel grote spin....
    en mooie filmpjes.
    leuk om te zien!

• 13 April 2013 - 22:49

Peter:

Leuk om weer wat van jullie te lezen.
    Looking good! Gave foto's en filmpjes.
    Veel plezier in Hanoi.

• 14 April 2013 - 11:33

Monique:

Het is toch altijd leuk om het verhaal te lezen naast jullie verhalen die ik hoor. Nog leuker is het om de foto's te zien. Die filmpjes geven wel echt beter weer hoe dat ziplinen gaat. Best eng en het zijn hele afstanden die je zo zwevend aflegt. Ilse, ik ben blij dat je je nu beter voelt en dat je er nu meer van gaat genieten.
    XXX

• 15 April 2013 - 22:52

Lise:

Super toffe foto's en filmpjes! Ik wil ook die Gibbon Experience doen :D Ooit.. Ooit komt mijn tijd ;) Tot die tijd moeten jullie maar dubbel zo hard genieten, ook voor mij :P Maar dat komt wel goed geloof ik!
    Ik mis jullie!
    Xx.