Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

09 Mei 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal,

Het is weer even tijd voor een verhaal.. dus bij deze een stort vloed over Vietnam, want over 3 dagen gaan we de grens al weer over naar Cambodia.

We zijn na ons vorige verslag, met bijna 5 uur vertraging, in Dong Hoi aangekomen. We hadden ons huiswerk niet goed gedaan en snapten de eerste dag niet goed waarom er zo weinig te doen was bij ons hotel in de buurt, maar we zaten kennelijk niet in Dong Hoi, maar een wijk ernaast ;).
We hebben een volle dag een tour gedaan, naar het nationale park met twee van de grootste grotten van Vietnam. Helaas niet de grootste ter wereld, die was namelijk een extra 100,- USD boven op het bedrag. Maar de Dark Cave en de Paradise Cave waren erg mooi en we waren in goed gezelschap en een gezellige gids.
Verder was er alleen niks te doen in Dong Hoi, dus de dag erna gelijk door gegaan naar Hué.

Foto´s Dong Hoi:

Hier werden we vooral aangesproken om tours te doen en om met Easy Riders mee te gaan, dus hebben we in een dag de oude Citadel, de Old Garden, drie tombes van oude keizers en een boottocht op een dragonboot gedaan. Dan heb je de stad voor het grootste deel wel weer gezien dus zijn we daarna alllebei achterop een motor gesprongen en hebben we een tocht gemaakt maar Hoi An. Cecko achterop bij een man, met de backpacks daaracht. Ilse achterop bij een vrouw met de twee daypacks. We stopten eerst bij de Elephant waterfall, daarna bij een speciaal strandje en toen door de bergen naar een oude Amerikaanse bunker (flink veel kogelgaten erin..) om als laatste naar de Marble Mountain te gaan. Dit laatste is een berg met grotten erin. In de grotten zijn Boeddha beelden uitgehakt of erin gezet. Cecko heeft de hele berg beklommen en van boven af had je dan uitzicht over de stad Danang en op de Pagode die op de berg stond.

Foto´s Hué:

Foto´s Motorrit:

Filmpje van de motorrit:

Eenmaal in Hoi An aangekomen hadden we besloten dat het tijd was voor rust. Dus een paar dagen spendeerde we met niks doen, lezen, spelletjes en wat rondwandelen om te eten en te drinken :). Heerlijk. Daarna zijn we eerst een ochtend naar de My Son tempels gegaan. Dit zijn oude Hindoeïstische tempels in de oerwouden iets meer in het binnenland. Hier kregen we een korte geschiedenis les over de Indonesiërs (Cham bevolking) die lang geleden hier woonden en meer met het Hindoeïsme hadden dan met het Boeddhisme. Helaas zijn alle tempels erg beschadigt door de oorlog met Amerika. Toch was het erg indrukwekkend om te zien.

Hierna was het tijd voor de eerste duiktour. Met een man of 25 op een redelijk grote boot zijn we op 2 plekken gestopt, Cecko en ik doken op de eerste plek en genoten van de zon op de andere plek. We lunchten met zijn allen op Cham Island, met een vis BBQ. Erg lekker!
Na de lunch zouden we ongeveer 1,5 uur rust hebben en dan terug varen, maar de 1,5 uur werden er 2 en toen 2,5 en toen we in het kleine bootje zaten om naar onze grote boot terug te keren moesten we omkeren en terug naar het eiland... Conclusie was dat door een enorme storm (waarvan wij nog maar een paar druppels hadden gezien) niet de haven van Hoi An in konden, dus het leger verbood iedereen het eiland te verlaten. Onze gidsen zochten direct naar home-stays en we voeren naar de andere kant van het eiland. Hier werd de groep van 25 onderverdeeld en wij zaten met nog twee Nederlanders bij een man en een vrouw in huis. Deze hadden twee mooie slaapkamertjes voor ons en bleven ons maar thee en fruit en koekjes voorschotelen. We hebben de hele avond Yathzee gespeeld met zijn vieren en probeerden af en toe wat te praten met de bewoners van het huis, maar die spraken geen woord Engels. Het was in het begin eng, maar daarna vooral erg leuk en een onwijs gave ervaring!

We hebben nog een avond het theater van Hoi An bezocht. Helaas waren we in totaal met vier man publiek en allemaal Nederlanders, dus de show ging meer om ons dan om hen. Maar de dans en zang en vooral ook de muziek waren indrukwekkend en erg mooi om te zien.
Hierna volgden wat strand en nog meer rust dagen, want we hadden nog vier dagen te vullen tot we naar Ho Chi Minh City zouden vliegen (de stad die vroeger Saigon heette).

Foto´s Hoi An:

Filmpjes uit het theater:

Dinsdag zijn we dan ook in Ho Chi Minh City aangekomen en hebben al twee dagen rond gelopen en veel gewinkeld. Morgen gaan we beginnen aan een drie-daagse tour, die zal beginnen in de Mekong Delta en eindigt in Pnohm Pehn in Cambodia.

Foto´s HCMC:

Tot zover ons verhaal. Veel plezier met de foto´s en we houden jullie op de hoogte.
xx ons

• 09 Mei 2013 - 20:15

Mama Van Cecko:

Hoi cecko en ilse,
    Wat een prachtige foto,s hebben jullie weer gemaakt,en jullie staan er samen ook zo mooi op,leuk om te zien....en alle avonturen en de verhalen via de foto's geweldig om te zien...heb veel zin om een aantal te schilderen.....dat motorverhaal is wel erg komisch en die helmen lachen...je moet er wel wat voor over hebben....geniet van jullie avonturen ik ben alweer nieuwsgierig naar de volgende.......liefs mama

• 10 Mei 2013 - 10:28

Ellen:

En wederom weer hele gave foto's. Ziet er echt heel gaaf uit allemaal. En als een ware Bob en Annie op de motor, staat jullie goed ;)
    Enjoy!

XxX

• 10 Mei 2013 - 10:35

Peter:

Goedemorgen Ilse en Cecko,
    het is nog vroeg, net terug van Jazz in Breda, maar laat ik eens een keer snel zijn.
    Spannende bedoening met dat duiken, wel een mooie ervaring.
    Goed om te zien dat jullie er samen plezier in hebben.
    Liefs Peter

• 10 Mei 2013 - 11:00

Monique:

Hoi Ilse en Cecko,

Peter was echt wel heel vroeg deze keer. Dat verwonderde mij zelfs.
    Het verhaal is altijd weer leuk te lezen. Hoewel we natuurlijk vaak jullie verhaal al gehoord hebben, lees ik ook wel nieuwe dingen. Leuk!
    Het zijn weer leuke en mooie foto's. Zeker ook die panoramafoto's en jullie zo op die motoren. De filmpjes waren ook leuk om te zien. Het zijn aparte muziekinstrumenten.
    XX Monique

• 10 Mei 2013 - 11:17

Dannielle:

Hi hi, zittend in de showroom en wachtend op klanten en dan verwent worden met die mooie herkenbare foto's en het prachtige verslag. Wat wil je nog meer? "Nou..... jullie achterna en ook genieten van het vrije leven".
    Tja, wij hebben die verschrikkelijke mooie tijd en ervaring gehad en moeten nu gewoon weer lekker aan het werk.
    Ik lees en zie dat jullie er enorm van genieten dus ik zou zeggen hou het nog even vol want het is meer dan de moeite waard.

Liefs Daan
    (ik werk nog wel ff door hoor)

• 10 Mei 2013 - 17:41

Lise:

Die foto van die kikker is echt te gaaf! Die 'wangen' :P Goede taakverdeling op die motors ;) En jullie zien er goed uit :) Iedere keer weer blij die vaststelling te kunnen doen op de foto's :P Motorrit is trouwens ook echt wel iets voor jou he Ils :)
    Zo'n toffe ervaring inderdaad! Niet meer terug kunnen en dan ineens heel ergens anders terecht komen :P
    Tof tof tof allemaal weer :)
    Xx.

• 11 Mei 2013 - 14:17

Liduine:

mooie avonturen, goede verhalen en prachtige foto's!
    Zou zo willen ruilen!

• 22 Mei 2013 - 12:13

Astrid:

Haaay Ilse & Cecko,

Nog niks op jullie site gezet bedenk ik me ineens, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ik jullie niet volg! Vind het heerlijk om via de mail op de hoogte gehouden te worden en lekker bij te kletsen Ils :)
    Ik ben onwijs jaloers en vooral heel erg trots op je! Dat je, ondanks tegenslagen en heimwee toch zo onwijs van de reis aan het genieten bent en gewoon doorgaat. Zelfs als je uit zo'n reislustige familie als de jouwe komt is dat echt een topprestatie. En dan ook nog eens met z'n 2en, dus dat is dan dubbel zo goed!
    Gewoon doorgaan met genieten, maar ik weet zeker dat dat goed komt als ik de reisplannen zo hoor!
    Spreek jullie gauw xx