Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

13 Maart 2013 | Thailand, Chiang Mai

Nou mensen,

We zijn nu echt aan de andere kant van de wereld sinds ons laatste bericht.

We hebben een hele omweg gemaakt om er te komen. Via Mexico, LA en 2 dagen Taiwan zijn we nu dan eindelijk in Thailand :).

We zijn al een volle week in Bangkok gebleven om even te aarden en wat leuke daytrips te doen.
Zo hebben we een 5 uur lange fietstocht met Co van Kessel fietstours gedaan en zijn we een dag naar een Water- en attractiepark geweest. Maar hebben we ook een hele dag alle tempels van Ayutthaya bekeken en zijn we naar de floating market geweest, wezen olifant rijden, naar de River Kwai geweest voor wat geschiedenis en hebben we met (verdoofde?) tijgers geknuffeld in de ´Tiger Temple´.

Natuurlijk hebben we ook heel wat tempels binnen Bangkok zelf bezocht, zoals gewoonlijk een Mac Donalds gevonden en veel massages gehad (waarbij ze Ilse der teen ook flink hebben gekneusd).

We hebben op de fietstour Tatiana leren kennen, die we in Chiang Mai weer hebben opgezocht. Met haar zijn we gister de hele dag opgetrokken om ook hier zo veel mogelijk tempels te bekijken.

Voor de komende dagen hebben we een thaise kookcursus gepland en een dag in een olifantenopvang.

Tot nu toe bevalt Azië ons goed. Het eten is heerlijk (ook al is het af en toe wat pittig en zit er helaas veel suiker overal in). De mensen zijn erg aardig en het is leuk om weer eens Nederlanders om ons heen te hebben (die zitten hier ook genoeg). De tempels hier zijn prachtig, maar het is af en toe wel een overdaad. Ze staan echt overal en na zoveel tempels zijn ze toch niet allemaal even indrukwekkend meer.

We hebben hier wel wat last van morele dilemma´s rond hoe ze hier omgaan met dieren. Een panter op een tafel in de markt, een tijgertempel, ritjes op olifanten, slangen waarmee je op de foto kan. Het is hier allemaal maar heel normaal en we zijn er nog niet helemaal uit hoe goed er voor de dieren wordt gezorgd. De meeste dieren die we tot nu toe hebben gezien zien er gelukkig wel goed verzorgd uit, maar of dat ook echt zo is, blijft natuurlijk maar de vraag... (hoeveel pillen heeft een tijger nodig om zo braaf te blijven liggen).

Dat hier andere normen en waarden gelden staat in ieder geval als een paal boven water. We zien het maar als een grote les, dat het ook heel anders kan dan in Nederland.

Dat was het weer voor nu.

Voor wie wil, er staan weer foto´s online van Taiwan en Thailand.

• 13 Maart 2013 - 10:08

Mirjam:

Geweldig te lezen dat jullie in Thailand zijn. Hopeliijk worden de dombo's in de opvang goed verzorgd! Straks kunnen we gezellig samen thais koken :) heel veel plezier, denk aan jullie vanuit Australie! xxx mir

• 13 Maart 2013 - 10:11

Jeroen:

Pffff. Wat een overtocht! :-) Maar fijn dat jullie er zijn.

Mocht je nog in Bangkok zijn, dan is de weekendmarkt Chatuchak ook nog een aanrader. Pas op dat je niet verdwaald tussen de duizenden stalletjes en met veel te veel spullen terug komt!

Grtz,
    Jeroen

• 13 Maart 2013 - 10:39

Myrna:

Wat een belevenis zeg op jullie route rond de wereld!!! Goed verhaal ben we ook niet zo zeker van hoe de mensen in Azië met hun dieren om gaan.
    Goed of slecht ze stellen zeker andere prioriteiten.
    Heel veel plezier en wereld wijsheden gewenst!!!!
    Xxx Myrna

• 13 Maart 2013 - 11:00

Ellen:

Fijn weer van jullie te horen! En gelukkig weer positieve verhalen!!! :D
    De foto's zien er goed uit. Lekker kneuterig, fietsen in Thailand. We blijven Hollanders he ;)

Heel veel plezier nog.
    XxX

• 13 Maart 2013 - 11:54

Loes:

Waauuwww...
    Jullie ervaringen, foto's (en de sushi :D) zien er weer jaloers-makend uit!!!

Kus

• 13 Maart 2013 - 11:59

Mama Van Cecko:

Ben blij dat jullie de reis richting andere kant van de wereld goed hebben doorstaan...en dan nu azië ....de foto's zijn weer erg mooi....cecko tussen de boeddha beelden...heeft wel wat....de tempelwachters vind ik schitterend...mooier dan de boeddha beelden eerlijk gezegd.....en hoe de aziaten omgaan met hun dieren....het drogeren ervan voor de toeristen....zou ik ook moeite mee hebben....maar vergelijken met nederland kun je dan ook niet....maar een anderekijk hierop is natuurlijk een eyeopener ......de markten met al die kleuren wat prachtig...ben benieuwd hoe de cursus voor jullie wordt...lijkt me goed plan.....veel plezier liefs mama

• 13 Maart 2013 - 19:29

Monique:

Hoi daar,
    het is weer een leuk verhaal om te lezen. De extra foto's (ik had er al een aantal gezien) waren ook leuk om te zien. Bij de catfish had Peter wel: Catfish vangen en daarna catfish eten. De fietstocht zag er heel gezellig uit. De flaoting market leek wel wat als in mijn herinnering. Ik herinner hem alleen nog wat breder, wijders. Dus meer verkoop vanaf de boot. Maar dat zegt niet alles (na 50 jaar) :)
    Nog veel plezier in Noord Thailand; samen of soms even alleen.
    XXX

• 15 Maart 2013 - 12:20

Liduine:

Ondanks de morele dilemma's maken jullie er wel mooie foto's van.
    geniet van Azie, veel plezier

• 18 Maart 2013 - 10:05

Lise:

Haha heel veel tempels bezocht en natuurlijk de McDonals, alsof het ook een tempel is ;) En Dennis vond dat ook nogal moeilijk, dat dieren zo 'gebruikt' worden om geld te verdienen aan toerisme.. Mjah, tis niet anders.. Of in ieder geval ga je d'r op dit moment met z'n tweetjes weinig aan kunnen veranderen :P

Geniet er van liefjes! Xx.