Dag zuid-Amerika - Reisverslag uit Lima, Peru van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Dag zuid-Amerika - Reisverslag uit Lima, Peru van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Dag zuid-Amerika

Door: Wij

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

26 Februari 2013 | Peru, Lima

Hey lieve mensen in Nederland,

Nog even een update voordat we onze vlucht straks hebben.
Na ons vorige bericht zijn we vertrokken uit Arequipa en weer iets naar het noorden gegaan, naar Cecko zijn jeugddroom: Nazca.

In deze stad is het mogelijk om de beroemde ´Nazca lijnen´ te bezoeken en dat hebben we dan ook direct gedaan. We hebben een vliegtuigje geboekt, waar wij en de piloot met zijn co-piloot net inpasten en zijn over de lijnen heen gevlogen. Elke afbeelding hebben we zowel met een bocht rechtsom als linksom kunnen bekijken, zodat we na een half uur allebei een zak vast hadden en ons best deden onze Ceviche (lunch met vis) binnen te houden.
De conclusie is: Het was geweldig, echt adembenemend en erg indrukwekkend. Het is en blijft een mysterie en wij hebben het mooi ff gezien.

Hierna hebben we een halve dag aan ons zwembad gelegen en lekker luxe gedaan om weer met een lange busrit terug naar Lima te kunnen.
Hier konden we eindelijk Ilse haar paspoort op halen. Een dag later hadden we, na 4 uur wachtrijen en gebrekkig Spaanse uitleg, een stempel in dat paspoort zitten. Maar, omdat er maar beperkt bussen reden, konden we niet meer snel door naar Ecuador. Dat hele plan hebben we dus maar gecanceld en in plaats daarvan zijn we in Lima gebleven tot op heden.

We hebben er even van genoten om zelf te kunnen koken, elke dag flink te kunnen wandelen, onze tassen uit te kunnen pakken en het enige wat we van ons zelf moesten doen hiervoor, was een cursus Spaans.
Dus vorige week hebben we vijf dagen lang, de hele dag Spaanse les gehad of huiswerk gemaakt en het was erg leuk en leerzaam!

Vanuit de school hebben we ook nog een trip gedaan naar The Magic Water Circuit (Circuito Mágico del Agua). Een erg mooi park vol met fonteinen, waar we aan het eind van de trip werden getrakteerd op een water/licht/lasershow. Vrijdag hebben we ook nog een salsales gedaan die vanuit de school geregeld was. Erg gezellig en erg leuk. Heerlijk om weer even samen te dansen :).

Nu is de Spaanse les eigenlijk wel mosterd na de maaltijd, want over vijf uur vliegen we richting Azië.
We hebben het goedkoopste ticket gekocht, dus hebben een aantal stops :P, maar als we zaterdag eenmaal in Bangkok aankomen, zullen we in de loop van die week laten weten of en hoe we veilig zijn aangekomen.

Voor nu veel liefs en tot het volgende verslag, vanuit Thailand!

P.S. We hebben nog wat foto´s online gegooid.
Lima: http://s1275.beta.photobucket.com/user/ceckoenilse/library/Peru%20-%20Lima

Nazca:

• 26 Februari 2013 - 04:32

Stefanie:

heeey cecko en ilse! leuk verslag weer. Goede reis en geniet alvast inteeens van azie! Ik ben in ieder geval jaloers!! :)))

• 26 Februari 2013 - 08:23

Danniëlle:

Wheeaaahhhh..... Bangkok!
    Supergaaffff.....
    Vergeet vooral niet even enkele dagen te chillen op Khao Sao Road (hier zijn wij alles bij elkaar zo'n 6x geweest en hebben hier ook altijd geslapen en het eten van de straat is overheerlijk en goedkoop).
    Oh ja, je kan in het hippe centrum (foodCourt) voor 5US geweldige Sushi van de lopende band eten, zoveel als je kunt incl. drinken, echt een aanrader! Heerlijk.

Wel jammer dat jullie wegens omstandigheden niet naar Ecuador konden gaan, was 1 van onze mooiste landen van Zuid Amerika nml. Maar ja, ach er is zoveels moois op de aarde en aangezien jullie het allemaal prima verloopt gaan jullie hiervan nog genoeg zien.

Lieve mensen geniet ze en ik kijk uit naar de mooie verhalen maar nu vanuit het geweldige Azië.
    X Daan

• 26 Februari 2013 - 08:43

Jeroen:

Supergaaf die tekeningen! Die astronaut lijkt wel een beetje op je Cecko. :)
    Succes met de jullie reis naar de andere kant van de wereld. Zwaai maar even als jullie langsvliegen. En veel plezier aldaar!

• 26 Februari 2013 - 09:13

Mama Van Cecko:

Op naar nieuwe avonturen...spannend....de foto's zijn weer prachtig vooral die van de nazca...heel indrukwekkend ...de komende reis zal erg vermoeiend zijn en lang...hoop dat taiwan nog voor een leuke tussenstop zorgt...en dan op naar thailand...een heel andere cultuur zal wel wennen zijn in veel opzichten ben erg benieuwd hoe jullie dit gaan ervaren....wens jullie goede reis en tot gauw met nieuwe verhalen
    In een nieuwe wereld....liefs

• 26 Februari 2013 - 11:41

Liduine:

Mooie foto's; leuk om te zien.
    Geniet van Azie!! In ieder geval lekker weer engels spreken en een stuk goedkoper!
    Goede reis
    x Liduine

• 26 Februari 2013 - 11:48

Oma Joyce:

Ontzettend leuk interessant verslag. de foto's vind ik heel erg mooi. Verheug me op het vervolg. goede reis en tot in Bangkok. Veel liefs

• 26 Februari 2013 - 14:33

Anita:

Leuk verslag weer en prachtige foto's!
    Nu op weg naar de andere kant vd wereld! Ben heel benieuwd hoe dat zal bevallen?!
    Veel plezier en succes! X

• 26 Februari 2013 - 15:44

Lise:

Goede reis schatjes! Ik zal aan jullie denken, terwijl jullie zo verschrikkelijk lang onder weg zijn.. Maar wel met een hele mooie bestemming! Hoe spannend ook, het zal vast vooral leuk zijn :D
    Ceck, I like your new haircut ;)

Xx.

• 26 Februari 2013 - 16:31

Ellen:

Wat een foto's weer! En weer een kort, maar prachtig verhaal! Balen van Ecuador, maar fijn dat jullie weer even lekker je eigen ding konden doen. Geniet van de verdere reis en heel veel plezier in Bangkok!

XxX

• 26 Februari 2013 - 16:33

Ellen:

En natuurlijk een dikke proficiat met jullie 2 jaartjes samen!

• 26 Februari 2013 - 21:00

Linda En De Mannen:

Hoi Wereldreizigers,
    Wat een supermooie foto's weer. Wel leuke om zo vanuit Nederland een kleine digitale wereldreis mee te maken hoor! Ik hoop dat het reizen allemaal goed gaat en dat jullie veilig aankomen in Bangkok. En ik kijk nu alweer uit naar jullie avonturen daar!
    Hier is het nog behoorlijk winters en koud; zondag lag er weer een pak sneeuw en aan Casper's gesnotter lijkt geen eind te komen (al wordt er nu grof geschut op ingezet). We zijn hard toe aan lente en mooi weer. Hopelijk komt die nu snel! Verder gaat alles zijn gangetje hier; niet veel bijzonders te melden.
    Veel liefs van ons allemaal!!

• 27 Februari 2013 - 16:53

Monique:

Hoi daar, jullie zullen nu halverwege je reis zijn. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Ik kon jullie site op de I-pad niet vinden. Het zijn weer mooie foto's van Nazca en leuke van Lima. Jullie verhaal is ook weer leuk om te lezen. De wintersport bevalt hier goed. Zeker nu de zon ook schijnt en je niet te vroeg hoeft te gaan en dus niet in de rij hoeft te staan. Nog een goede reis en tot spreekster ergens ter wereld. Liefs XXX