Pai en Chiang rai - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu Pai en Chiang rai - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Cecko en Ilse - WaarBenJij.nu

Pai en Chiang rai

Blijf op de hoogte en volg Cecko en Ilse

26 Maart 2013 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Voor degene die na, of bij, het kijken van de foto`s graag wat uitleg wil, bij deze dan ;)

We zijn van Chiang Mai naar het noorden gegaan met een mini-van over een slinger weg naar een berg waar het dorpje Pai zich bevind. Hier was er elke avond markt in de walkingstreet en het hele dorp is afgeladen vol met backpackers en zweverige mensen :).

Dit was voor Cecko de uitgesproken plek om eens wat meer te leren over het circus leven en die heeft dan ook 1 volle middag/avond en 2 avonden op de circus school gespeeld met bordjes spinnen, diabolo´s gooien, jongleren en 2 ¨sokken¨ met ballen erin waar je mee zwaait (Poi). De instructeur werd geïnspireerd door Cecko en een andere leerling om meer te leren van het bordjes spinnen. Deze andere leerling gaf Cecko wat nieuwe tips voor het jongleren en Cecko leerde de anderen hoe je met een diabolo moet gooien :).

Ondertussen kwam Ilse een beetje tot rust, speelde veel spelletjes en maakte een (zéér gedetailleerde) planning voor de komende maanden.

Samen zijn we nog een dag op de scooter rond gaan crossen en zijn we naar de Pai Canyon en een waterval gegaan. En om de kosten eens wat te drukken aten we elke dag noodles bij de supermarkt of kochten we brood dat we zelf smeerden ;).

Na Pai zijn we door gereisd naar het noord-oosten van Thailand, naar Chiang Rai. Hier hebben we rondgelopen en elke dag op de markt gegeten of op de markt rondgehangen (die zijn er dan ook 3 verschillende, waarvan eentje elke dag naast onze deur). De laatste dag in Chiang Rai zijn we fietsen gaan huren en hebben we door de snik-hete zin naar de ´witte tempel´ gefietst. Dit is meer een kunstproject dan een tempel. Overal word de spot gedreven met bijvoorbeeld Amerika, de dood en Bin-Laden en dat alles om en in een ongelooflijk sprookjesachtige witte tempel. Heel indrukwekkend!
Daarna nog een stuk verder gefietst tot we bij Rai Boonrawd Farm aankwamen. Dit is de boerderij van één van de grote bier en spa-rood makers van Thailand. Hier even wat gegeten, uitgerust en toen een uurtje terug gefietst.

Deze avond hebben we wederom op de markt gegeten, maar probeerden we eens wat nieuws: De verse noodle soep op je eigen privé houtskooloventje. Dit was echt onwijs lekker, grappig en nog gezond ook!

En dat was dus gister avond. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om de lokale bus naar Chiang Khong te nemen, daar in een tuc tuc te springen, op de speedboat de Mekong River over te steken en toen stonden we ineens in Huay Xai in Laos met een mooi groot visum in ons paspoort!

Tot zover ons verhaal, als we weer wat spannend hebben meegemaakt schrijven we weer eens ;)
veel liefs, van ons.
En we zijn nog steeds blij dat iedereen ons volgt! :D

• 26 Maart 2013 - 13:33

Anita:

Leuk verhaal (en foto's) en ben blij dat jullie nu volop genieten!
    Goed ook om af en toe zelf iets te doen!
    Ga door met genieten en tot het volgende verslag of maybe een keertje op Skype ofzo?! XXX

• 26 Maart 2013 - 19:07

Liduine:

geniet zo meteen van de Gibbon experience! ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.
    mooi te lezen dat jullie het naar je zin hebben.
    xx

• 26 Maart 2013 - 20:00

Lise:

Leukleukleuk :D Ik ben nog steeds blij dat jullie verhalen blijven posten! Zeker niet mee stoppen nee :)
    Have fun en Ilse, skypen was nice afgelopen zondag, snel weer 's doen :D
    Xx. Liefs

• 26 Maart 2013 - 20:00

Lise:

Oh en nu ga ik jullie foto's kijken :D

• 26 Maart 2013 - 20:49

Monique:

Leuk zo jullie scooter en fiets ervaringen. Dat soepje ziet er ook erg lekker uit.
    Feija is weer bekomen van haar kater en speelt weer volop met blaadjes in huis en zit achter de vogels buitenshuis aan.
    XXX Liefs

• 26 Maart 2013 - 21:19

Oma Joyce:

Leuke foto' s. Mooi verhaal, en dat maakte het wat duidelijker. Geniet van Laos en laat ons vooral meegenieten. Liefsoma joyce

• 27 Maart 2013 - 11:10

Loes:

Gaaf die witte tempel.. en jullie verhaaltjes natuurlijk weer!!
    Ik kan helaas jullie nieuwe avontuur: Gibbon experience, niet opzoeken:( Site doet het niet haha!
    MAAR de foto's uploaden wel sneller ;) hihi...

Geniet weer van het volgende avontuur!! Tot mails/berichts etc.!

Liefs

• 27 Maart 2013 - 11:27

Anja (moeder Remy):

Wat een belevenissen allemaal. Geweldig om dit te mogen volgen. Mooie foto's. Op deze manier zie ik (als niet reizigster) ook nog eens wat van de wereld.

Geniet ze. Groetjes.

• 27 Maart 2013 - 19:13

Remy (zoon Anja):

Ik sluit me aan bij mijn moeder (moet eens wagen om dat niet te doen;) )

Heerlijk om te lezen en je ff ergens anders te wanen. Super om jullie te blijven volgen.

Xxx en grts van ons!!!

• 31 Maart 2013 - 15:10

D&A:

Zeg "bassie' Cecko, mocht je bij terugkomst geen baan kunnen vinden .... dan hebben we voor je een nieuwe uitdaging gevonden! Circus Renz. Hahahaha ...

Greetz van D&A.